Světlo a stíny

03.02.2022

Na Leigh Bardugo jsem měla hodně doporučení, ale pořád jsem se k ní nemohla dostat. Teď když vyšel seriál na Netflixu jsem se do ní konečně pustila, abych mohla seriál zkouknout až po přečtení knížek. A jsem nadšená. 

"Žádostivost má tu nevýhodu, že nás činí slabými."

Bardugo vykreslila velmi zajímavý svět, který propojuje vše pro fantasy příběhy důležité - zajímavou politickou situaci, mnohovrstvé hrdiny, romantickou zápletku, opravdu povedeného záporáka a zajímavé a originální prostředí. I když se trochu přiznám, že jsem občas měla trochu problém s ruskou terminologií a jsou pojmy, které bych prostě nevyjmenovala :-D 

"Není nic špatného na tom, být ještěrka. Pokud se ovšem nenarodíš jako jestřáb."

Musím ocenit, že v prvním díle není nouze o poměrně originální zápletky a rozuzlení. Mnohokrát jsem si říkala "to je jasné. To dopadne takhle." a ono ne. Autorka se nevydala snadnou cestou a zápletky pěkně zamotala a vyhrála si i s detaily jako například důvody, proč byla Alina neduživá. 

"Stejné přitahuje stejné."

Jediné, co bych trochu vytkla je úplný závěr, za prvé mi závěrečná akční scéna přišla trochu nepřehledná, i když uznávám, že to mohlo být tím, že jsem stránky doslova hltala, abych se dozvěděla, jak to skončí. A za druhé - tady si nemůžu odpustit SPOILER - opravdu důvod, proč se Alina mohla postavit jejímu ovládání mělo být zrovna milosrdenství? To jde tvrdě do protikladu s tím, jak se ve Vráse zachovala. Ale to jsou jen drobnosti, které mi rozhodně nezkazili požitek z knížky a hned se pouštím do pokračování.

Návrh 6/22 Světlo a stíny uživatele Eliška Francová

Obrázky použité ve čtenářském deníku:

Alina

Mal 

Temnyj

Elis píše čtenářský deník
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky