Kateřina Aragonská: Pravá Královna

16.11.2021

Knížku Kateřina Aragonská: Pravá Královna od Alison Weir jsem poslouchala jako audioknihu v rámci audioknižní výzvy od Audiolibrixu v rámci tématu "Audiokniha, která má více než 24 hodin". A opět musím ocenit myšlenku různých knižní či audioknižních výzev, protože se díky nim dostávám ke knihám, které bych si normálně nepřečetla a ochudila bych se o velmi zajímavé knížky.

"Ti, kdo odcházejí, to mají vždycky snazší než ti, kteří zůstávají."

Knížky z historie jsem obecně zatím nečetla, takže to byla taková moje premiéra a musím říct, že v tom určitě čas od času budu pokračovat.

"Dívá-li se člověk, jak jeho milovaný odplouvá, jen si tím prodlužuje smutek."

Příběh Jindřicha VIII je poměrně známý, ať už ze školy a hodin dějepisu nebo angličtiny či z různých filmových zpracování, ale o Kateřině jsem toho zase tolik nevěděla a překvapilo mě, jak zajímavá žena to byla. Přišlo mi, že na tu dobu a na to jak silnou katoličkou byla, se dokázala prosazovat a byla i poměrně pokroková. Samozřejmě ne se vším jsem se ztotožnila, ale i tak.

"Nepodvolím se, jestliže vím, že jsem v právu!"

Většina malých holčiček by si přála alespoň na chvilku být princeznou a v téhle knížce je krásně popsáno, že to vlastně není žádná výhra a život v luxusu může být poměrně tvrdě vykoupen. Kateřinin osud nebyl vůbec jednoduchý, ba právě naopak bylo mi ji opravdu líto.

"Chtěla se rozhodnout správně - ale jaké rozhodnutí je správné?"

Autorce se skvěle podařilo spojit historická fakta se čtivostí. Vystavěla krásný, dojemný, smutný, milostný příběh.

Návrh 136. Kateřina Aragonská uživatele Eliška Francová

Obrázky použité ve čtenářském deníku:

Kateřina

Jindřich

Elis píše čtenářský deník
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky