Do posledního dechu

20.11.2021

Dnes se s vámi podělím o mé dojmy z knihy Do posledního dechu od Roberta Bryndzy. Bryndzu jsem si opravdu oblíbila a jeho knížky si vyloženě užívám. Ale tentokrát jsem úplně nadšená nebyla. Asi je to i tím, že jsem si u tohoto autora zvykla na hodně vysokou laťku a tentokrát ji prostě nepřekonal. Příběh byl fajn, oceňuji Eričin vývoj, který mě baví, ať už se jedná o pracovní nebo osobní rovinu. Její vztah s Jamesem se pomalu buduje už několik dílů, takže je nenásilný a pouze jemně doplňuje celé vyšetřování.

"Není z dlouhodobého hlediska jednodušší, když je člověk sám? Jsi jen ty. Nejsi zranitelný, o nic nemůžeš přijít."

Pachatel je jak jsme si u Bryndzy zvykli opět brutální, jenže tentokrát mi chybí nějaká jeho motivace. Teda ona tu trochu je, ne že ne, ale přijde mi taková odfláknutá a nedotažená. Prostě obecně se pachatel tentokrát úplně nepovedl.

"Ale to je ta nejtěžší věc. Žít. Naučit se žít sám, a pak s někým jiným."

Na druhou stranu musím i některé věci ocenit, např. poměrně aktuální téma sociálních sítí, skutečnost, že Erika může dělat svoji práci, aniž by byla nějak zásadně omezována nadřízenými. Samozřejmostí je čtivost, kdy Vás každá další stránka nutí pokračovat až se najednou ocitnete na konci.

"Ale nemyslím si, že jsou všichni hloupí. Myslím, že většině lidí připadá, že je jejich život nudný. A když nahrají své úspěchy, když zveřejní, na co jsou hrdí, oficiálně tak potvrdí, že mají určitou hodnotu."

Abych to shrnula knížka je super, jen už jsem od autora četla lepší.

Návrh 137. Do posledního dechu uživatele Eliška Francová

Obrázek použitý ve čtenářském deníku:

Erika

Elis píše čtenářský deník
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky