Agnes a Zakázaná hora

05.02.2022

Tohle byla opravdu zajímavá knížka. Před jejím přečtením jsem váhala, zda ji budu číst sama nebo se synem, protože jsem si nebyla jistá, pro jak staré děti je určena. Nakonec jsem ji četla sama, ale asi bych ji klidně mohla číst i se synem, i když si nejsem jistá, zda by ho to bavilo.

"Je to vlastně velmi zajímavé, kolik s sebou všichni lidé vláčejí životem věcí v přesvědčení, že k nim neodlučitelně patří, ba co víc, že to jsou oni sami.A pak na konci života s úlekem zjišťují, že všechno měli ve skutečnosti jen na pár let půjčené a budou to muset zase vrátit."

Samotný příběh má ze začátku úžasnou atmosféru, správného pohádkového fantasy. Úvod je opravdu fantastický. Hrozně se mi líbily myšlenky, které v knížce zazněly.

" Od narození vás lidi provázím a snažím se vám svítit na věci, které jsou skutečně důležité. Ukazuju vám, jak žít lepší život. A když se pak ten nachýlí ke svému závěru, vezmu vaši duši něžně do náručí a odvedu ji zpátky domů."

Pro mě nastal trochu zlom v momentě, kdy se Agnes vydá na Zakázanou horu a k fantasy se přidá osobní rozvoj. Podle mě knížce v tento moment začne trošku chybět spád. Ale vlastně to ani ničemu nevadí, protože v tom je knížka právě originální.

"Když si je člověk něčím jistý, přestane to vnímat. Když si je člověk něčím příliš jistý, přestane o to pečovat. Věci, kterými jsme obklopeni od narození, jsou pro nás natolik šedivé, že splynou s každodenností a my si jich zapomeneme vážit."

Celkově se mi knížka líbila a mohu ji doporučit. 

Návrh 19/22 Agnes a zakázaná hora uživatele Eliška Francová

Obrázky ve čtenářském deníku:

Agnes - z knížky

Elis píše čtenářský deník
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky